2007. december 10.

(PÓT)KARÁCSONYI MATUTÍNUM

2007. december 29-én, szombaton este fél 7 órai gyülekezéssel és 7 órai kezdettel karácsonyi matutínumot tartunk az esztergomi rítus szerint Budapesten, a belvárosi Szent Mihály-templomban. A zsolozsmára, mivel a magyar ünneplési szokások szerint karácsony estéjét szinte mindenki családi körben tölti, szokás szerint pótlólag, karácsony nyolcada egyetlen 'szabad' napjának előestéjén kerül sor. A szertartás az egyházi év leghosszabb zsolozsmája, az eddigi tapasztalatok szerint megközelítőleg négy óra hosszú. Ennek megfelelően nem gondolom, hogy módosítani kellene a korábbi gyakorlatunkhoz képest előre hozott, 7 órás kezdésen, de ha a káptalan tagjai és a többi résztvevő helyesnek látják, illetve a templomban megoldható, kezdődhet a hóra 6 órakor is. Erre való esetleges igényeteket legyetek kedvesek egy héten belül jelezni (a változást, ha lesz, természetesen hirdetni fogom)! A szertartás anyaga az előző, ádventi matutínuméhoz hasonlóan a 'Karácsony napjának zsolozsmája az esztergomi rítus szerint' című kiadványban található meg. Ennek ismertetését hamarosan közzéteszem. A könyvecske - nagyobb terjedelmének megfelelően - 700 Ft-os áron megvásárolható a helyszínen, de a kívánt példányok számát kérem, hogy előre írjátok meg.

F.M.

12 megjegyzés:

Judit írta...

Próba.

CLSMA írta...

R.B. nem jön.

B. Zs. írta...

Megyek és van füzetem.

Névtelen írta...

V.Anna jön.Kottája is van.
És ugye 7kor kezdődik?

CLSMA írta...

Elvileg 7-kor kezdünk, de ha 6-ot akartok, itt jelezzétek!

Névtelen írta...

Füzetet kérnék, mert ez még hiányzik. Köszönöm!

Névtelen írta...

Nekem jobb lenne a 7órai kezdet.üdv:A

Névtelen írta...

December 19.-én szentmisét ajánlottam fel a Káptalanért.
Áldott szép unnepeket. J.A.F.

Névtelen írta...

Carissimi!

Megyek, de nincs füzetem.

svccvstos

Réka írta...

Megyek, füzetem van.

Névtelen írta...

Megyek, és van füzetem.

CLSMA írta...

M.J. és V.A. nem tud jönni.